דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור - המפתח להצלחה 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2718 פעמים ]

המשותף לתחום הפרסום ותחום יח"צ, הינו התמקדות בהשפעה על דעת הקהל דרך אמצעי התקשורת השונים (טלוויזיה, עיתונות, רדיו, אינטרנט וכד'). אולם בעוד הפרסום משתמש בשטח או בזמן פרסום הנקנה מאמצעי התקשורת למטרת הצגת מודעות פרסומת, יחסי ציבור מתמקדים בהשפעה על אמצעי התקשורת, כך שהתכנים המפורסמים על ידם יכילו כתבות אוהדות אשר יתרמו למוניטין החברה. 

העוסקים ביחסי ציבור נקראים יחצ"נים, וישנו מספר גדול של משרדי יח"צ או יחצ"נים עצמאיים בישראל המציעים שירותים אלו. כמו-כן ישנן פעולות רבות היכולות לתרום ליחסי הציבור של העסק ויכולות להתבצע על-ידי העובדים עצמם או בעלי העסק. פעילות יח"צ הכרחית עבור כל גוף עסקי המעוניין להיחרט בתודעת הציבור, ובמיוחד עקב מצבי משבר אשר יוצרים פגיעה תדמיתית בעסק.

 
טיפים ליחסי ציבור יעילים

 


    • אינטרנט: האינטרנט הוא כלי רב עוצמה ליחסי ציבור, המאפשר להגיע לתודעה של ציבור רחב ביותר כמעט ללא עלויות. יחסי ציבור בתחום האינטרנט כוללים כתיבה של מאמרים מקצועיים, אשר יפורסמו הן באתר האינטרנט והן באתרים להפצת מאמרים, ויכללו קישור לאתר, עריכת ערכים בויקיפדיה תוך הוספת קישור לאתר, כתיבת בלוג מקצועי ופרסום חדשות באתר הבית. כל אלה יכולים לתרום, הן לקידום האתר והן למיצובו של העסק כמקור ידע מהימן ומקצועי.
    • הודעות לעיתונות: אחד הכלים בהם נעשה שימוש נרחב ביותר בתחום יחסי ציבור, הוא הפצת הודעות לעיתונות. ניתן להפיץ הודעות לעיתונות במספר מקרים: ראשית, כאשר ישנה ידיעה חדשותית או שערוריה על סדר היום, אשר עשויה להתקשר למוצרים ולשירותים שמציע העסק. זוהי הזדמנות מצוינת לנסות ולקדם את העסק על-ידי פניה ישירה לעיתונאים האחראים על הידיעה, והצעת מידע וסיוע. שנית, כל סממן של צמיחה בעסק יכול למצוא ביטוי בהודעה לעיתונות - גיוס עובדים חדשים, זכיה במכרזים ובפרוייקטים גדולים, מעבר משרדים, זכיה בפרסים וכדומה. אל תתייאשו אם לאחר ההשקעה המרובה הידיעה לא תזכה לפרסום - זהו טבעם של יחסי ציבור , לעיתים זה יצליח ולעיתים לא.
    • כנסים והשתלמויות: כנסים והשתלמויות הם כלי רב עוצמה בתחום יחסי ציבור והוא כולל מספר מרכיבים: ארגון כנסים מקצועיים בחסות העסק שלכם, ארגון כנסים ללקוחות, מתן הרצאות על-ידי מומחי העסק בכנסים מקצועיים חשובים, והשתתפות בתערוכות ובירידים מקצועיים.

כיצד לבחור משרד יחסי ציבור

 


    • ראשית, כמו בכל בעל מקצוע המלווה את הנהלת העסק, הקפידו להיפגש עם כמה משרדי יחסי ציבור , לבקש מהם כמה תיקי עיתונות לדוגמא של לקוחות קיימים, ואפילו לשוחח עם הלקוחות ולשאול את חוות דעתם. כמו-כן, מומלץ לבחון את הקשרים של משרד יחסי הציבור, עם אילו כלי תקשורת הוא עובד ובאילו תחומים הוא מתמחה.
    • לרוב, מחירים של שירותי יחסי ציבור, נמוכים משמעותית מהעלויות הכרוכות בפרסום בכלי התקשורת השונים. עם זאת, מדובר ברוב המקרים בתשלום סכום חודשי קבוע, אותו ניתן להשוות בקלות בין כמה משרדים. יש לזכור כי בתחום יחסי ציבור, שם המשחק הוא הניסיון והקשרים, ולכן מומלץ לא ללכת שבי אחר המחיר בלבד אלא לבחון את יחס העלות-תועלת.
    • הציגו בפני משרדי יחסי ציבור את העסק שלכם כפי שאתם רואים אותו, ובקשו מהם לתאר מהי הפעילות של יחסי ציבור,  שלפי דעתם תתאים לו ביותר, וכיצד הם מתכוונים לקדם אותו כאנשי יחסי ציבור של העסק.

 

SEO ישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב